Numer ogłoszenia: 347591 - 2011; data zamieszczenia: 29.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Łaziska Górne , pl. Ratuszowy 1, 43-170 Łaziska Górne, woj. śląskie, tel. 032 3248000, faks 032 3248006.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.laziska.um.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej Urzędu Miejskiego Łaziska Górne i gminnych jednostek organizacyjnych na okres od 24.01.2012r. do 23.01.2014r.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej Urzędu Miejskiego Łaziska Górne i gminnych jednostek organizacyjnych na okres od 24.01.2012r. do 23.01.2014r w zakresie:
a. ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
b. ubezpieczenie mienie od kradzieży z włamaniem i rabunku z ryzykiem dewastacji, wandalizmu, graffiti,
c. ubezpieczenie sprzętu elektronicznego w systemie wszystkich ryzyk - all risk,
d. ubezpieczeniu maszyn od uszkodzeń od awarii oraz szkód elektrycznych,
e. ubezpieczenie oszklenia,
f. ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności
i posiadanego mienia,
g. ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy dróg.
Przedmiot, system ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, zakres ubezpieczenia zawarty został w Załączniku nr 4, 4a, 7 do SIWZ.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że zbiorcze zestawienie majątku wykazuje stan na 31.10.2011r. Jednakże w grudniu 2011r. na stan mienia Przedszkola Integracyjnego nr 2 ul. Kolejowa 4 włączono nowo wybudowany budynek żłobka zlokalizowanego w Łaziskach Górnych ul. Miodowa 11. W związku z powyższym Wykonawca winien objąć w terminie wykazanym w Załączniku nr 3, również ochroną przedmiotowe mienie w zakresie:
-budynek od ognia i innych zdarzeń losowych: suma ubezpieczenia 4.214.518,22zł wg. wartości odtworzeniowej ,
-maszyny od awarii: suma ubezpieczenia 48.427,60zł, brutto.
-sprzęt elektroniczny: 37.806,34zł, brutto.
-pozostały zakres na I ryzyko jak dla innych gminnych jednostek organizacyjnych.
Wykaz jednostek organizacyjnych, które zarządzają majątkiem podlegającym ubezpieczeniu zawarto w załączniku nr 3 do SIWZ.
Zbiorcze zestawienie majątku zawarto w załączniku nr 4 do SIWZ,
Szczegółowe warunki ubezpieczenia zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość zawarcia w okresie trwania umowy zamówień uzupełniających. Zamówienia uzupełniające udzielane będą w trybie zamówień z wolnej ręki, po spełnieniu przesłanek z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych,stanowiących nie więcej niz 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe, zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym oraz kalkulowania składki w systemie pro rata temporis.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.60.00-0, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.52.00-5, 66.51.50.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 24.01.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności (art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy PZP) Zamawiający wymaga złożenia następującego dokumentu: zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski we wszystkich grupach ryzyk, których dotyczy przedmiot zamówienia - wydanego przez właściwy organ, zgodnie z art. 92, 107 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 roku Nr 11, poz. 66 z późn. zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przedmiotowy dokument musi być złożony dla każdego z nich.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) zgodnie
z ustawą PZP, określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający
od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.(Dz.U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817). Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał/wykonuje usługi w zakresie niezbędnym
do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj.:
1. w zakresie ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych lub ubezpieczenia od wszystkich ryzyk odpowiadających swoja wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - zgodnie z Załącznikiem 9 do SIWZ, oraz załączenia 2 dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie. Ilość i wartość wykonywanych usług ubezpieczenia musi wynosić: minimum 2 usługi ubezpieczenia gdzie wartość ubezpieczonego majątku stanowiącym przedmiot zamówienia była nie niższa niż 100.000.000,00PLN, każda.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) zgodnie
z ustawą PZP, określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający
od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.(Dz.U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817). Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają : - zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.12.2010 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami
co najmniej 100 %, - zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 31.12.2010 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi
co najmniej 100%.
2. W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia określonego w pkt. IX warunku, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej
i finansowej, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty następujących dokumentów: część sprawozdania finansowego w formie oświadczenia o spełnieniu kryteriów dotyczących wskaźnika pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi i wskaźnika pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 roku Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) wraz z podaniem wartości tych wskaźników. Oświadczenie o wskaźniku należy przygotować na dzień 31.12.2010r.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) zgodnie
z ustawą PZP, określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający
od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.(Dz.U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817). Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy
2.Pełnomocnictwodo składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, który jest wymagany w sytuacji, gdy z dokumentu rejestrowego nie wynika uprawnienie osoby do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. W/w dokument może być doręczony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.laziska.um.gov.pl/RZP-029-11
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego, Łaziska Górne Pl. Ratuszowy 1, Punkt Obsługi Interesanta, cena 20 zł lub za zaliczeniem pocztowym..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.01.2012 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, Łaziska Górne Pl. Ratuszowy 1, Punkt Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Za:
Biuletyn Zamówień Publicznych, ogłoszenie nr 347591 z dnia 2011-12-29
Artykuł: <<< 2011-12-30 >>>