+ Ubezpieczyciele prędzej zmniejszą wydatki na marketing niż PR
+ W Polsce PR powinien edukować społeczeństwo
Ubezpieczyciele w Polsce nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez PR. To przywiązanie odbija się na wysokiej jakości PR, równej tej na Zachodzie. Anna Skusiewicz, z Uniqa International, uważa, że odpowiednia polityka informacyjna jest strategicznym elementem polityki ubezpieczycieli.
Obecnie nikt nie chce oszczędzać na PR. |
|
|
Obecnie widać odpowiedzialne podejście firm do PR. Nawet w sytuacji kryzysu finansowego, nikt nie chce na nim oszczędzać. Ubezpieczyciele prędzej zmniejszą wydatki na marketing niż PR. Inne są jednak podejścia do PR pojedynczych lokalnych towarzystw ubezpieczeniowych i ich macierzystych spółek oraz tych o międzynarodowym charakterze. W tym drugim przypadku, poszczególne oddziały są częścią jednego łańcucha. Holding odpowiada więc za wizerunek całościowy.
W Polsce PR natrafia na trudność w świadomości Polaków. O ile np. na Zachodzie Austrii obywatel wierzy i ufa ubezpieczycielowi, o tyle w Polsce zaufanie to jest ograniczone. Stawia to przed PR trudne zadanie edukacji społeczeństwa. (MAK)
Za:
Miesięcznik Ubezpieczeniowy, nr 12/2012, str. 20-21, Anna Skusiewicz, Europejskim okiem
Zobacz firmy: Uniqa
Artykuł: <<< 2011-12-28 >>>