+ Kryzys może zniechęcić do kupna produktów inwestycyjnych
+ W majątku ubezpieczyciele stawiają na rentowność
Magdalena Nawłoka, członek zarządu Generali, komentuje ogólną sytuację na rynku ubezpieczeniowym w dobie kryzysu. W przypadku segmentu majątkowego, ubezpieczyciele koncentrują się na tym, aby prowadzony przez nich biznes był rentowny. Z kolei w ubezpieczeniach na życie można spodziewać się mniejszego zainteresowania ze strony klientów produktami o charakterze inwestycyjnym.
W Polsce jest całkiem inny profil ryzyka niż w innych krajach. |
|
|
Magdalena Nawłoka odwołuje się również do stawek w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych. Jej zdaniem ceny tych ubezpieczeń w Polsce nie można wzorować na sąsiednich rynkach, ponieważ każdy z nich ma inny profil ryzyka. Dla przykładu w Polsce ok. 30% mieszkańców mieszka na wsi. Ponadto ostatnie ceny paliw zmniejszają ruch drogowy. Przez co jest mniej wypłat odszkodowań. Nie należy jednak spodziewać się, że ceny tych ubezpieczeń w perspektywie długoterminowej utrzymają się na obecnym poziomie. (MAK, AS)
Za:
tv.rp.pl, Jakub Kurasz, Kurasz i Kobiety biznesu
Zobacz firmy: Generali
Artykuł: <<< 2011-12-16 >>>