Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-12-05 >>>

 

Felietonik - Wizerunek ubezpieczony

 

Nawigacja

2011-12-06  

|<<

   

 >>|

2011-12-05  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-12-02  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-12-05

Dz.U. nr: 2883

Kalendarz - wymarzony prezent PR-owca

(Brandscope)

Święta, świętami, niby fajny temat, ale jak go wykorzystać? Odpowiedź jest prosta: Mądrze! Przy odrobinie fantazji, doświadczenia, i oczytania, każdy, nawet najbardziej oklepany temat, może stać się dla mediów atrakcyjnym kąskiem. - Marcin Uske, szef Zespołu PR Rynków Finansowych w Brandscope

 

Grudzień to miesiąc licznych podsumowań. Nie chcąc przegapić kolejnego spotkania znacznie częściej niż zwykle spoglądamy na kalendarz. Dla PR-owca powinien być to jednak chleb powszedni. Nie chodzi wcale o przegapienie kolejnej komercyjnej "wigilii". Kalendarz to skarbnica komunikacyjnych możliwości. Trzeba go tylko mieć, regularnie otwierać i umieć wykorzystywać.

Ktoś na pewno o tym napisze. Dlaczego nie masz to być Ty?

To, że media będą podejmować tematy związane czy to z corocznymi świętami, czy z innymi

Kalendarz to skarbnica komunikacyjnych możliwości.

wydarzeniami, o których wiemy z dużym wyprzedzeniem, nie jest (a przynajmniej nie powinno być) tajemnicą dla żadnego PR-owca. Dlaczego więc nie wykorzystać takiej możliwości do komunikacji własnej firmy, jej reprezentantów, czy produktów? Jeśli nie zrobimy tego my, wykorzysta to pewnie bardziej kreatywna konkurencja, a nam przyjdzie przeczytać o tym w gazetach, czy internecie, usłyszeć w radiu, albo obejrzeć w telewizji.

W czym tkwi trudność

Święta, świętami, niby fajny temat, ale jak go wykorzystać? Odpowiedź jest prosta: Mądrze! Przy odrobinie fantazji, doświadczenia, i oczytania, każdy, nawet najbardziej oklepany temat, może stać się dla mediów atrakcyjnym kąskiem. Rzucając kiedyś propozycję tematu związanego ze zbliżającymi się komuniami, usłyszałem od swojego szefa dokładnie to: jak Ty chcesz to "sprzedać"? Przecież to oklepany temat, o którym wszyscy piszą co roku to samo? To strata czasu. Nie miał racji. Jak się później okazało rzeczywiście media dużo o tym pisały, ale tym razem wykorzystując wiedzę, komentarze i produkty klienta Brandscope. W czym więc tkwił sukces? W kreatywnym spojrzeniu i dostrzeżeniu w corocznym (ale nie tylko) wydarzeniu tego, czego jeszcze nikt inny nie zobaczył. Wykorzystywanie kalendarza w komunikacji z otoczeniem to z jednej strony trudność, z drugiej komfort. Z jednej strony trzeba się rzeczywiście wysilić, ale z drugiej - o szansach, które są przed nami, wiemy przecież znacznie wcześniej. O ile oczywiście zaglądamy w kalendarz...

Finanse z życia wzięte

Poniżej kilka przykładów wykorzystania tegorocznego kalendarza do tworzenia komunikacji klienta z rynku finansowego. Śledząc wydarzenia stworzyliśmy informacje prasowe, w których wypowiadali się eksperci klienta, cytowana tym samym była nazwa firmy.

Wykorzystywanie kalendarza w komunikacji z otoczeniem to z jednej strony trudność, z drugiej komfort.

+ Rozliczenia PIT - coroczny koszmar dopłaty do PIT-a, który dotyka sporą część polskiego społeczeństwa. Poradnikowy materiał zawierał sposoby rozsądnego sfinansowania zobowiązania oraz zakres możliwości negocjacji z US (łączna ilość publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych: 49);

+ Ślub księcia Williama i Kate Middleton - poradnikowy materiał o możliwościach finansowania ślubu z wyszczególnieniem kosztów książęcego ślubu (łączna ilość publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych: 44);

+ Komunia Święta - poradnikowy materiał o sposobach wykorzystania pieniędzy przez pierwszokomunijnych "milionerów" z propozycjami ciekawych zakupów (łączna ilość publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych: 36);

+ Otwarcie się niemieckiego rynku pracy na polskich pracowników - poradnikowy materiał o zarządzaniu własnymi finansami dla osób, wybierających się do pracy zagranicą (łączna ilość publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych: 57);

+ Wybory parlamentarne - czy politycy są godni zaufania dla banków, czy są dla nich wiarygodni - poradnikowy materiał wyjaśniający kryteria oceny wiarygodności kredytowej (łączna ilość publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych: 64).

Każdy z tych tematów mógł być doskonale wykorzystany przez ubezpieczyciela. Być może w przyszłym roku, niektóre z nich będą...

Marcin Uske

Szef Zespołu PR Rynków Finansowych w Brandscope.

 

Archiwum: Felietonik - Wizerunek ubezpieczony

 

Zobacz firmy: Brandscope

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-12-05 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.