Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-12-02 >>>

 

Z firm

 

Nawigacja

2011-12-05  

|<<

   

 >>|

2011-12-02  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-12-01  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-12-02

Dz.U. nr: 2882

E-szkoda i inne nowe rozwiązania PZU

(PZU)

PZU wdrożyło ostatnio szereg rozwiązań usprawniających likwidację szkód.

 

PZU wprowadził system E-szkoda - pełną likwidację szkody przez internet. Dzięki nowemu systemowi klient może m.in. wypełnić formularz zgłoszenia, załączyć zdjęcia i dokumenty, śledzić przebieg likwidacji, przejrzeć elektroniczną teczkę szkodową i zadać pytanie.

Z nowego systemu PZU korzysta już ponad 20% poszkodowanych.

System E-szkoda pozwala na likwidację szkody komunikacyjnej, majątkowej i osobowej z ubezpieczeń PZU oraz obsługę świadczenia z PZU Życie.

Po zarejestrowaniu w systemie, klient otrzymuje indywidualne konto, na którym może sprawdzać postępy w likwidacji. Usługa pozwala na czytanie i pobieranie dokumentów z elektronicznej teczki szkodowej, a także na uzupełnianie niezbędnych w procesie dokumentów. Za pośrednictwem E-szkody klient może też zadawać pytania dotyczące jego sprawy.

Na życzenie klienta konto może zostać założone na każdym etapie procesu likwidacji szkody. Z nowego systemu PZU korzysta już ponad 20% poszkodowanych.

Inne rozwiązania

Przykładem innych ostatnio wdrożonych przez PZU rozwiązań są m.in. procedury uproszczonej likwidacji szkód z wszystkich rodzajów ubezpieczeń. W tym wypadku to System Likwidacji Szkód PZU, na podstawie danych uzyskanych na etapie zgłoszenia szkody, bezpośrednio po zarejestrowaniu, wspiera wybór szkód do likwidacji uproszczonej. Pozwala to na znaczne skrócenie procesu likwidacji szkody, jak i zmniejszenie kosztów jej obsługi.

PZU uruchomił także Platformę Komunikacji Szkodowej, która zapewnia kontakt między podmiotami uczestniczącymi w procesie likwidacji szkód, upraszcza i przyśpiesza przepływ informacji. Wysłanie zlecenia oględzin, informowanie o stanie realizacji zlecenia, wymiana i synchronizacja danych, przesyłanie kalkulacji, dokumentów i zdjęć za pomocą PKS pozwalają na szybszą naprawę pojazdu w warsztacie. (NaM)

Za:

PZU

 

Zobacz firmy: PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-12-02 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.