Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-11-24 >>>

 

Prawo

 

Nawigacja

2011-11-25  

|<<

   

 >>|

2011-11-24  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-11-23  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-11-24

Dz.U. nr: 2876

Pismo doręczone?

(CMS Cameron McKenna, SOKiK)

+ Kwestia doręczenia pisma jest istotna dla ubezpieczycieli

+ Konsument nie może liczyć na darmową ochronę

 

Do rejestru klauzul niedozwolonych w ostatnim czasie konsekwentnie wpisywane są zapisy mówiące, że pismo uważa się za doręczone przez przedsiębiorcę, jeżeli konsument zmienił miejsce zamieszkania i nie poinformował o tym przedsiębiorcy. Zdaniem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów tego typu zapisy stawiają konsumenta w sytuacji słabszej strony stosunku umownego.

Zdaniem Pawła Stykowskiego, radcy prawnego CMS Cameron McKenna, takie stanowisko SOKiK ma istotne znaczenie dla ubezpieczycieli. Chodzi o spełnienie warunków z art. 814 par. 2 k.c. o wezwaniu ubezpieczającego przez ubezpieczyciela w dodatkowym terminie do zapłaty składki. Problem może pojawić się w momencie, gdy ubezpieczający zmienił adres zamieszkania i nie powiadomił ubezpieczyciela, a ten wysyła monity na stary adres. Zgodnie z logiką SOKiK należałoby uznać, że pisma nie były doręczone, ale przecież przywołany przepis nie wymaga wprost, żeby wezwanie dotarło do ubezpieczającego. Paweł Stykowski wskazuje, że kluczowym dla rozwiązania problemu jest zastanowienia się nad skutkiem, czyli sytuacją, gdy ubezpieczający opłaciłby pierwszą ratę składki, przeprowadził, nie podał adresu i miał ubezpieczenie za darmo. (AS)

Za:

Rzeczpospolita, nr 273 (2011-11-24), str. D12, Paweł Stykowski, Kiedy oddanie konsumentowi pisma ubezpieczyciela jest skuteczne

 

Zobacz firmy: CMS Cameron McKenna, SOKiK

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-11-24 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.