Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-11-04 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2011-11-07  

|<<

   

 >>|

2011-11-04  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-11-03  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-11-04

Dz.U. nr: 2863

Ubezpieczyciele szukają oszczędności

(Aegon, Ergo Hestia, Generali, PZU)

+ PZU wprowadza system zdalnej pracy likwidatorów

+ Ubezpieczyciele likwidują szkody przez internet i telefon

 

Ubezpieczyciele szukają sposobów na optymalizację kosztów. PZU wprowadza pilotażowy program telepracy likwidatorów szkód. Zdalnie pracuje 1% likwidatorów. Jak mówi Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU ds. likwidacji szkód, taki system ma poprawić produktywność pracowników. Ponadto, jak podkreślają menedżerowie, pozwoli to obciąć wydatki na wynajem biur czy prąd. Innym powodem jest centralizacja obsługi likwidacji szkód - po jej przeprowadzeniu liczba biur spadła z 360 do 9. Radosław Bedyński, dyrektor ds. likwidacji szkód PZU, zaznacza, że dla części pracowników oznaczałoby to ponaddwugodzinny czas dojazdu do pracy. Dodaje, że wprowadzenie telepracy nie jest wstępem do zwolnień - chroni jedynie pracowników przed przeprowadzką.

Obcięciu kosztów służy praca zdalna, telefoniczna likwidacja szkód czy digitalizacja dokumentów.

Pozostali ubezpieczyciele stawiają na inne rozwiązania. Są to e-konta, umożliwiające likwidację szkody online. Jak tłumaczy Mario Everardo Zamarripa Gonzalez, dyrektor biura sprzedaży direct Ergo Hestii, takie konto pozwala m.in. na przesłanie dokumentów do ubezpieczyciela czy sprawdzenie statusu szkody.

Drobne szkody majątkowe coraz częściej są likwidowane przez telefon.

Generali wprowadza program Paper Free Company, polegający na digitalizacji dokumentów. Jak mówi Iwona Pękala, dyrektor Departamentu Logistyki Generali, digitalizowanych jest 92% (z ponad 180 tys.) przychodzących co miesiąc dokumentów, co obniżyło koszty pracy przy ich obsłudze o ponad 20%. Digitalizację prowadzi też Aegon. (ADM)

Za:

Rzeczpospolita, nr 257 (2011-11-04), str. B8, Zuzanna Reda, Telepraca przy polisach

 

Zobacz firmy: Aegon, Ergo Hestia, Generali, PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-11-04 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.