Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-11-03 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2011-11-04  

|<<

   

 >>|

2011-11-03  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-11-02  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-11-03

Dz.U. nr: 2862

Ubezpieczyciele zapraszają na reklamy

(Aviva, Axa, BRE Ubezpieczenia, Euler Hermes, Generali, Groupama, ING, Kantar Media, Liberty Direct, MetLife Amplico, PZU, SKOK Ubezpieczenia, Warta)

Po okresie zmniejszonych wydatków na reklamy, ubezpieczyciele w ostatnim kwartale ruszają z nowymi kampaniami.

 

+ W ostatnim kwartale rosną wydatki na reklamę

+ Ubezpieczyciele coraz częściej promują oszczędzanie

 

Według danych Kantar Media, wydatki ubezpieczycieli na reklamę wyniosły w pierwszych trzech kwartałach 2011 roku 195,2 mln zł wobec 260 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Jednak w ostatnim kwartale tego roku rusza kilka akcji reklamowych, w tym PZU (zobacz: Nowe kampanie reklamowe PZU), Warty (zobacz: Warta reklamuje AC), ING Życie, MetLife Amplico, Euler Hermes, SKOK Ubezpieczenia (zobacz: Kampania reklamowa SKOK Ubezpieczenia). Spadają wydatki na reklamę Axa Direct (36 mln zł do tej pory w tym roku, w zeszłym roku - 70 mln zł), choć pozostałe firmy Axy budżet na reklamę powiększają (zobacz: Axa reklamuje się jesiennie). Reklamować będzie się też Generali - twarzą kampanii ma być Adam Małysz. Jak mówi Paweł Wróbel, szef komunikacji Generali, celem kampanii będzie poprawa zaufania w kryzysie oraz zwiększenie świadomości marki.

Ubezpieczyciele będą reklamować się intensywniej w ostatnim kwartale.

Coraz więcej firm, m.in. Aviva i ING Życie, promuje oszczędzanie. Jednak jak podkreśla Bohdan Białorucki z Avivy, zakończenie procesu rebrandingu sprawi, że wydatki na reklamy tego ubezpieczyciela spadną.

W segmencie komunikacyjnym ubezpieczyciele coraz rzadziej będą reklamować się głównie ceną. Wyjątek stanowią BRE Ubezpieczenia. Liberty Direct, jak twierdzi Rafał Karski, dyrektor marketingu tej firmy, skupia się przede wszystkim na podkreślaniu korzyści z zakupu ubezpieczenia on-line.

Uniqa i PTU są natomiast wśród towarzystw, które z kampanią reklamową ruszą w przyszłym roku. Jednak największe kampanie przyszłego roku przeprowadzać będą Groupama i PZU. PZU przygotowuje się do rebrandingu, mającego na celu podniesienie atrakcyjności ubezpieczyciela wśród młodszych klientów. (ADM)

Za:

Puls Biznesu, nr 210 (2011-11-03), str. 9, Mariusz Gawrychowski, Jesienna akcja ubezpieczycieli

 

Zobacz firmy: Aviva, Axa, BRE Ubezpieczenia, Euler Hermes, Generali, Groupama, ING, Kantar Media, Liberty Direct, MetLife Amplico, PZU, SKOK Ubezpieczenia, Warta

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-11-03 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.