Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2011-10-17 >>>

 

Zamówienia publiczne (postępowania)

 

Nawigacja

2011-10-18  

|<<

   

 >>|

2011-10-17  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2011-10-14  

|<<

     

 

Data publikacji: 2011-10-17

Dz.U. nr: 2851

Opole: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Opole: Ubezpieczenie komunikacyjne, mienia i pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na lata 2012-2013

Numer ogłoszenia: 270663 - 2011; data zamieszczenia: 14.10.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego , ul. Piastowska 14, 45-082 Opole, woj. opolskie, tel. 077 5416409, faks 077 5416411.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umwo.opole.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie komunikacyjne, mienia i pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na lata 2012-2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie komunikacyjne, mienia i pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na lata 2012-2013

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na następujące części:

I część: ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem ruchomym i nieruchomym,

II część: ubezpieczenie komunikacyjne samochodów służbowych UMWO,

Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: w ramach Schematu I Pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013,

III część: a) ubezpieczenie pracowników w podróży służbowej zagranicznej,

b) ubezpieczenie NNW dla osób skazanych wykonujących prace społecznie użyteczne..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienie uzupełniające w części I, II, III w wysokości do 50% wartości zamówienia:

    część I : zamówienie uzupełniające: 37 066 zł netto

    część II: zamówienie uzupełniające: 50 760 zł netto

    część III: zamówienie uzupełniające: 4 112 zł netto

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.41.10-0, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dot.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest posiadanie zezwolenia na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w Ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 11, poz. 66 ze zm.), w zakresie:

      -nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia;

      - w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego Wykonawcę

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • OPIS SPEŁNIENIA WARUNKU: w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz

      Dla części I i dla części II - Zamawiający wymaga wykazania wykonania co najmniej jednej usługi polegającej na ubezpieczeniu komunikacyjnym i - lub mienia w zależności, na którą część jest składana oferta - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 70 000,00 zł brutto (dla każdej części), wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie (dla danej części - I i / lub II).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnieniu warunku, o którym mowa w art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie, którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunków

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnieniu warunku, o którym mowa w art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie, którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunków

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie o spełnieniu warunku, o którym mowa w art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie, którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunków

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Część I

§ 5

1. Ubezpieczający dopuszcza wprowadzenie zmian w szczegółowym wykazie mienia ubezpieczonego do wysokości wartości określonych w załączniku do SIWZ. O czym zawiadamiać będzie Ubezpieczyciela każdorazowo na piśmie. Zmiany o których mowa nie stanowią zmiany niniejszej umowy.

2. Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w przypadku gdy:

1) określające sposób realizacji przedmiotu umowy, (w szczególności ze względów organizacyjnych, technologicznych, osobowych),

2) odnośnie terminu realizacji zamówienia, gdy wystąpią okoliczności, które nie mogły być przewidziane przed podpisaniem umowy, nie wynikające z zaniedbań którejś ze stron, a czas wydłużenia jest niezbędny do wykonania niniejszego zamówienia,

3) gdy konieczna będzie zmiana danych teleadresowych lub konieczna będzie zmiana miejsca wskazanego w SIWZ, to dostawa przedmiotu umowy nastąpi do innego wskazanego przez Zamawiającego miejsca (na terenie miasta Opola),

4) gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT do postanowień niniejszej umowy stosuje się stawkę obowiązującą na dzień zapłaty faktury. Przy czym stałą kwotą będzie kwota netto, o której mowa w §3. Zmiana wymaga odrębnego aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

5) gdy nastąpi zmiana przepisów prawa dot. postanowień niniejszej umowy

i postanowienia te staną się niezgodne z prawem w całości lub części - stosuje się obowiązujące przepisy prawa,

6) gdy konieczne będą oszczędności środków publicznych, Zamawiający może zmniejszyć przedmiot umowy do 20% jego wartości brutto,

7) gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności

i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,

8) inne, dotyczące sposobu technicznego wykonania zamówienia, a są korzystne dla Zamawiającego, które nie naruszają zasady określonej w art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych.

3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności z regulacjami zawartymi w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej

(t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) oraz inne właściwe dla przedmiotu umowy.

5. Ewentualne spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie, w drodze negocjacji. W razie braku porozumienia spory będzie rozstrzygał sąd powszechny właściwy dla siedziby Ubezpieczającego/Zamawiającego.

Część II

§ 5

1. Ubezpieczający dopuszcza wprowadzenie zmian w szczegółowym wykazie mienia ubezpieczonego do wysokości wartości określonych w załączniku do SIWZ. O czym zawiadamiać będzie Ubezpieczyciela każdorazowo na piśmie. Zmiany o których mowa nie stanowią zmiany niniejszej umowy.

2. Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w przypadku gdy:

1) określające sposób realizacji przedmiotu umowy, (w szczególności ze względów organizacyjnych, technologicznych, osobowych),

2) odnośnie terminu realizacji zamówienia, gdy wystąpią okoliczności, które nie mogły być przewidziane przed podpisaniem umowy, nie wynikające z zaniedbań którejś ze stron, a czas wydłużenia jest niezbędny do wykonania niniejszego zamówienia,

3) gdy konieczna będzie zmiana danych teleadresowych lub konieczna będzie zmiana miejsca wskazanego w SIWZ, to dostawa przedmiotu umowy nastąpi do innego wskazanego przez Zamawiającego miejsca (na terenie miasta Opola),

4) gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT do postanowień niniejszej umowy stosuje się stawkę obowiązującą na dzień zapłaty faktury. Przy czym stałą kwotą będzie kwota netto, o której mowa w §3. Zmiana wymaga odrębnego aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

5) gdy nastąpi zmiana przepisów prawa dot. postanowień niniejszej umowy

i postanowienia te staną się niezgodne z prawem w całości lub części - stosuje się obowiązujące przepisy prawa,

6) gdy konieczne będą oszczędności środków publicznych, Zamawiający może zmniejszyć przedmiot umowy do 20% jego wartości brutto,

7) gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności

i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,

8) inne, dotyczące sposobu technicznego wykonania zamówienia, a są korzystne dla Zamawiającego, które nie naruszają zasady określonej w art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych.

3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności z regulacjami zawartymi w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) oraz inne właściwe dla przedmiotu umowy.

5. Ewentualne spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie, w drodze negocjacji. W razie braku porozumienia spory będzie rozstrzygał sąd powszechny właściwy dla siedziby Ubezpieczającego/Zamawiającego.

Część III

§ 5

1. Ubezpieczający dopuszcza wprowadzenie zmian w szczegółowym wykazie mienia ubezpieczonego do wysokości wartości określonych w załączniku do SIWZ. O czym zawiadamiać będzie Ubezpieczyciela każdorazowo na piśmie. Zmiany o których mowa nie stanowią zmiany niniejszej umowy.

2. Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w przypadku gdy:

9) określające sposób realizacji przedmiotu umowy, (w szczególności ze względów organizacyjnych, technologicznych, osobowych),

10) odnośnie terminu realizacji zamówienia, gdy wystąpią okoliczności, które nie mogły być przewidziane przed podpisaniem umowy, nie wynikające z zaniedbań którejś ze stron, a czas wydłużenia jest niezbędny do wykonania niniejszego zamówienia,

11) gdy konieczna będzie zmiana danych teleadresowych lub konieczna będzie zmiana miejsca wskazanego w SIWZ, to dostawa przedmiotu umowy nastąpi do innego wskazanego przez Zamawiającego miejsca (na terenie miasta Opola),

12) gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT do postanowień niniejszej umowy stosuje się stawkę obowiązującą na dzień zapłaty faktury. Przy czym stałą kwotą będzie kwota netto, o której mowa w §3. Zmiana wymaga odrębnego aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

13) gdy nastąpi zmiana przepisów prawa dot. postanowień niniejszej umowy

i postanowienia te staną się niezgodne z prawem w całości lub części - stosuje się obowiązujące przepisy prawa,

14) gdy konieczne będą oszczędności środków publicznych, Zamawiający może zmniejszyć przedmiot umowy do 20% jego wartości brutto,

15) gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności

i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,

16) inne, dotyczące sposobu technicznego wykonania zamówienia, a są korzystne dla Zamawiającego, które nie naruszają zasady określonej w art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych.

3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i mogą zostać dokonane, o ile nie stoją w sprzeczności z regulacjami zawartymi w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej

(t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 11, poz. 66 z późn. zm.) oraz inne właściwe dla przedmiotu umowy.

5. Ewentualne spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy strony zobowiązują się rozwiązywać polubownie, w drodze negocjacji. W razie braku porozumienia spory będzie rozstrzygał sąd powszechny właściwy dla siedziby Ubezpieczającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umwo.opole.pl/serwis/index.php?id=286

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego z siedzibą przy ul. Piastowskiej 14, 45 - 082 Opole, pok. 136.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.10.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego z siedzibą przy ul. Piastowskiej 14, 45 - 082 Opole, pok. 136.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: w ramach Schematu I Pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w części II: ubezpieczenie komunikacyjne samochodów służbowych UMWO,.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: I część: ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem ruchomym i nieruchomym,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I część: ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem ruchomym i nieruchomym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 80
    • 2. zakres i jakość proponowanej ochrony ubezpieczeniowej - 20


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: II część: ubezpieczenie komunikacyjne samochodów służbowych UMWO,

Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: w ramach Schematu I Pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013,.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: II część: ubezpieczenie komunikacyjne samochodów służbowych UMWO,

    Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: w ramach Schematu I Pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.41.10-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: III część: a) ubezpieczenie pracowników w podróży służbowej zagranicznej,

b) ubezpieczenie NNW dla osób skazanych wykonujących prace społecznie użyteczne..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: III część: a) ubezpieczenie pracowników w podróży służbowej zagranicznej,

    b) ubezpieczenie NNW dla osób skazanych wykonujących prace społecznie użyteczne..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.60.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Za:

Biuletyn Zamówień Publicznych, ogłoszenie nr 270663 z dnia 2011-10-14

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2011-10-17 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.