+ Niektórzy ubezpieczyciele oferują sprzedaż przez zakupy grupowe
+ Warta stawia na aplikację na smartfony
+ Część ubezpieczycieli oferuje internetowe konta ubezpieczeniowe
Od wczoraj Med Casco oferuje w sprzedaży grupowej ubezpieczenie stomatologiczne świadczone wraz z Europą (zobacz: Ubezpieczenie stomatologiczne Med Casco i Europy). Sprzedaż prowadzona jest przez serwis Gruper.pl oraz platformę MyDeal.
Popularność zakupów grupowych uatrakcyjnia ten kanał sprzedaży. |
|
|
Z platform sprzedaży grupowej korzysta już m.in. Liberty Direct, od lipca sprzedając grupowo pakiety OC i AC. Zainteresowanie grupową sprzedażą wyraża też Uniqa. Ubezpieczyciele korzystają także z mediów społecznościach. Np. po "polubieniu" portalu Allianz na Facebooku można uzyskać zniżkę na ubezpieczenia motoryzacyjne. Na znaczeniu zyskują także inne kanały. Marcin Jaworski, rzecznik Warty, tłumaczy, że wprowadzona przez tego ubezpieczyciela aplikacja na smartfony ułatwia kontakt z centrum alarmowym i lokalizację klienta.
Z kolei ING Życie czy Ergo Hestia proponują konta ubezpieczeniowe online. Jak tłumaczy dyrektor biura sprzedaży direct Hestii Mario Everardo Zamaripa Gonzalez, działanie takiego konta przypomina internetowe konto bankowe. Pozwala na skontaktowanie się z agentem, sprawdzenie wysokości zniżek czy śledzenie procesu likwidacji.
Jednak nie wszyscy ubezpieczyciele podzielają entuzjazm do nowych technologii. Katarzyna Golińska, rzecznik Nordea Życie, tłumaczy to ostrożnością rynku finansowego w przyjmowaniu innowacji. (ADM)
Za:
Rzeczpospolita, nr 238 (2011-10-12), str. B4, Zuzanna Reda, Tańsze polisy w zakupach grupowych
Parkiet, nr 236 (2011-10-12), str. 07, KAA, Obsługa polis ubezpieczeniowych
Zobacz firmy: Allianz, Europa, Gruper.pl, Liberty Direct, Med Casco, MyDeal, Warta
Artykuł: <<< 2011-10-12 >>>