+ PIU i ZBP opracowały zbiór dobrych praktyk
+ Jest to odpowiedź na coraz większą liczbę skarg na bancassurance
Związek Banków Polskich i Polska Izba Ubezpieczeń opracowały zbiór dobrych praktyk w zakresie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych (zobacz: Dobre praktyki w zakresie bancassurance). Stosowanie dobrych praktyk banki muszą zadeklarować do 1 listopada. Dobre praktyki powstały w odpowiedzi
Jeżeli wprowadzenie dobrych praktyk nie poprawi sytuacji, nadzór zacznie prace legislacyjne nad bancassurance. |
|
|
na zwiększającą się liczbę skarg na banki, dodające do swoich produktów ubezpieczenia. Przyjęcie dobrych praktyk nie jest obowiązkowe. Jeśli jednak banki, które przyjmą zbiór dobrych praktyk, a nie będą się do niego stosować, będą podlegały sankcjom ze strony
UOKiK.
Do tej pory wiele skarg dotyczyło odmów wypłacenia odszkodowania z powodu przekroczenia przez ubezpieczonego wieku określonego w polisie. Zbiór dobrych praktyk przewiduje, że za sprzedanie ubezpieczenia osobie w nieodpowiednim wieku, odpowie sam bank. Dzięki zbiorowi dobrych praktyk łatwiejsze ma być również zapoznawanie się z OWU ubezpieczeń dodawanych do kredytów.
KNF zastrzega, że jeżeli wprowadzenie dobrych praktyk nie poprawi sytuacji, nadzór powróci do tej kwestii w postaci prac legislacyjnych.
Andrzej Gładysz, członek zarządu PTE Aviva BZ WBK i przewodniczący zespołu ds. bancassurance w PIU, poinformował, że banki z ubezpieczycielami pracują także nad regulacjami dotyczącymi ubezpieczeń finansowych: w największym zakresie pomostowych i niskiego wkładu. (MaK)
Za:
Dziennik Gazeta Prawna, nr 205 (2009-10-20), Sr. C11, Marcin Jaworski, Klienci kupujący polisy będą lepiej traktowani przez banki
www.dziennik.pl, Marcin Jaworski, Banki będą odpowiadać za źle zawarte umowy ubezpieczenia
Zobacz firmy: Aviva, KNF, PIU, UOKiK, ZBP
Artykuł: <<< 2009-10-20 >>>