+ Direct może przejąć większość sprzedaży prostych produktów
+ Rola agenta nie powinna znacząco maleć
W ostatnich latach zauważalny jest coraz większy wzrost znaczenia alternatywnych kanałów dystrybucji ubezpieczeń. Marcin Wilczek, główny analityk Konzeption,
Agenci będą musieli wzbogacać swój portfel produktów. |
|
|
twierdzi, że doświadczenia innych krajów zachodnich nie pokazują wprost, żeby wrastający udział sprzedaży direct mógł zaszkodzić kanałowi agencyjnemu.
Obecnie w Polsce w systemie direct sprzedaje się przede wszystkim proste produkty. Może się zatem zdarzyć tak, że w upływem czasu kanał ten przejmie większość sprzedaży ubezpieczeń kosztów leczenia czy prostych ubezpieczeń komunikacyjnych. Marcin Wilczek twierdzi, że agenci, którzy zajmują się wyłącznie np. sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych, będą musieli wprowadzić do swojego portfela także inne produkty. Nie wydaje się przy tym, żeby rola agentów miała mieć znacznie mniejsze znaczenie. Autor wskazuje, że nadal pozostaną skomplikowane produkty życiowe, kapitałowe czy dla biznesu. A jak zauważa, poprzez kanał direct trudno dokonać rzetelnej analizy potrzeb danego klienta i służyć mu poradą. (MaK)
Za:
Miesięcznik Ubezpieczeniowy, nr 9/2009, Temat miesiąca, Agenci vs. direct, str. 8, Marcin Wilczek, Oczekiwana zmiana miejsc
Zobacz firmy: Konzeption
Artykuł: <<< 2009-10-05 >>>