Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2009-10-05 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2009-10-06  

|<<

   

 >>|

2009-10-05  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2009-10-02  

|<<

     

 

Data publikacji: 2009-10-05

Dz.U. nr: 2340

Agenci pozostaną

(Konzeption)

+ Direct może przejąć większość sprzedaży prostych produktów

+ Rola agenta nie powinna znacząco maleć

 

W ostatnich latach zauważalny jest coraz większy wzrost znaczenia alternatywnych kanałów dystrybucji ubezpieczeń. Marcin Wilczek, główny analityk Konzeption,

Agenci będą musieli wzbogacać swój portfel produktów.

twierdzi, że doświadczenia innych krajów zachodnich nie pokazują wprost, żeby wrastający udział sprzedaży direct mógł zaszkodzić kanałowi agencyjnemu.

Obecnie w Polsce w systemie direct sprzedaje się przede wszystkim proste produkty. Może się zatem zdarzyć tak, że w upływem czasu kanał ten przejmie większość sprzedaży ubezpieczeń kosztów leczenia czy prostych ubezpieczeń komunikacyjnych. Marcin Wilczek twierdzi, że agenci, którzy zajmują się wyłącznie np. sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych, będą musieli wprowadzić do swojego portfela także inne produkty. Nie wydaje się przy tym, żeby rola agentów miała mieć znacznie mniejsze znaczenie. Autor wskazuje, że nadal pozostaną skomplikowane produkty życiowe, kapitałowe czy dla biznesu. A jak zauważa, poprzez kanał direct trudno dokonać rzetelnej analizy potrzeb danego klienta i służyć mu poradą. (MaK)

Za:

Miesięcznik Ubezpieczeniowy, nr 9/2009, Temat miesiąca, Agenci vs. direct, str. 8, Marcin Wilczek, Oczekiwana zmiana miejsc

 

Zobacz firmy: Konzeption

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2009-10-05 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.