Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2009-09-18 >>>

 

Ubezpieczenia turystyczne

 

Nawigacja

2009-09-21  

|<<

   

 >>|

2009-09-18  

|<< 

<<<

>>>

 >>|

2009-09-17  

|<<

     

 

Data publikacji: 2009-09-18

Dz.U. nr: 2329

W kryzysie tańsze ubezpieczenia turystyczne

(Centarlwings, Mondial Assistance, Neckermann)

Polacy w sezonie 2009 wybierali tańsze wycieczki. Równocześnie kupowali tańsze ubezpieczenia. Średnia cena takiego produktu w Mondial Assistance spadła o 18%. - Marta Kasperek

 

Jeszcze na początku tego roku znacznie mniej Polaków niż przed rokiem deklarowało, że wyjedzie na urlop. Spośród tych, którzy wybrali wycieczki zagraniczne w ubiegłym roku, tylko 62% zadeklarowało wówczas chęć ponownego wyjazdu na urlop za granicę.

Kryzys w sferze deklaracji?

Liczba wykupionych w 2009 r. wycieczek zagranicznych jest zbliżona do wyników ubiegłorocznych.

Teraz, kiedy sezon urlopowy dobiega końca, już wiadomo, że deklaracje Polaków nie miały do końca przełożenia na rzeczywistość. Dane biura podróży Neckermann pokazują, że liczba wykupionych w sezonie 2009 wycieczek zagranicznych jest zbliżona do wyników ubiegłorocznych. "Kryzys widoczny był jedynie w sferze deklaracji, ale liczba sprzedanych wycieczek się nie zmniejszyła." - podkreśliła Magda Plutecka-Dydoń z Neckermann Polska. Prawdą jest jednak, że Polacy decydowali się na tańsze wycieczki. Dlatego też Neckermann Polska spodziewa się obniżenia obrotów o 8-9%. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się oferty last minute. To z kolei miało bezpośrednie przełożenie na ubezpieczenia turystyczne.

Tańsze wyjazdy - tańsze ubezpieczenia

22% spadek przypisu z ubezpieczeń turystycznych zanotował Mondial Assistance.

Przedstawiciele Mondial Assistance zwracają uwagę, że Polacy, wybierając tańsze wycieczki, decydują się na tańsze ubezpieczenie. Ubezpieczyciel od listopada 2008 r. do sierpnia tego roku zanotował 22% spadek, do 9,03 mln zł, przypisu składki z ubezpieczeń turystycznych. Średnia cena ubezpieczenia spadła natomiast o 18%. Robert Drozd, kierownik ds. rozwoju rynku w Mondial Assistance, twierdzi, że wyniki te pokazują, że Polacy w ramach oszczędności ograniczają również wydatki na ubezpieczenia. "Wyraźną tendencją w tym roku była rezygnacja z dodatkowych ryzyk. Popularność bardziej rozbudowanych polis zmalała o jedną czwartą." - podkreślił.

Zauważalny jest spadek sprzedaży ubezpieczeń na wypadek rezygnacji z wycieczek. Z uwagi na to, że produkt taki można kupić na miesiąc przed wyjazdem, przy wzrastającym zainteresowaniu ofertą last minute, ubezpieczenia te nie sprzedają się tak dobrze, jak przed rokiem.

O 30% wzrosła sprzedaż w kanale direct.

O blisko 50% spadła sprzedaż ubezpieczeń turystycznych we współpracy z liniami lotniczymi. "Nie wynika to z tego, że Polacy mniej chętnie podróżują samolotami." - podkreślił Robert Drozd. Spadek wynika po pierwsze z upadku jednego z kluczowych klientów Mondial Assistance - Centralwings. Po drugie, jak wskazał, Robert Drozd, spowodowane jest wprowadzeniem unijnej dyrektywy zakazującej automatycznego dodawania ubezpieczeń do biletów lotniczych.

Wzrost sprzedaży, jako jedyny segment, odnotował natomiast direct. Jego udział w całej sprzedaży ubezpieczeń turystycznych firmy wzrósł z 2,6% do 6,7%. W kanale tym wyższa jest również średnia cena polisy. Rafał Mrozowski z Mondial Assistance podkreśla, że osoby kupujące ubezpieczenia turystyczne w internecie to zazwyczaj osoby podróżujące samodzielnie, a także bardziej świadome zagrożeń.

Mondial Assistance na następny rok prognozuje, że sprzedaż ubezpieczeń turystycznych wzrośnie o 5%, do ponad 10,2 mln zł. Firma zamierza także sukcesywnie zwiększać udział kanału direct w sprzedaży swoich produktów. W kolejnym roku dział tego kanału miałby sięgnąć 10%.

Marta Kasperek

Również:

Parkiet, nr 215 (2009-09-18), AHB, str. 9, Sprzedaz niższa, bo wakacje były tańsze

Rzeczpospolita, nr 219 (2009-09-18), str. B8, a.h.b., Tańsze wycieczki to niższe dochody z polis ubezpieczeniowych

Inne: Dziennik Gazeta Prawna

 

Zobacz firmy: Centarlwings, Mondial Assistance, Neckermann

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2009-09-18 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.