Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2021-05-27 >>>

 

O edukacji nie tylko ubezpieczeniowej

 

Nawigacja

2021-05-28  

|<<

   

 >>|

2021-05-27  

<<<

>>>

 >>|

2021-05-26  

|<<

     

 

Data publikacji: 2021-05-27

Dz.U. nr: 5248

Zaczyna się od tolerowania choroby niedomówień

(Commercial Union)

W Polsce powszechnie mówi się o braku zaufania. Mało mówi się jednak, że ten brak zaufania jest powszechny. Taki stan warto skomentować z punktu widzenia ważnego - moim zdaniem - czynnika chorobowego, jakim są swoiste niedomówienia. Społeczna "choroba niedomówień" (zbitka pojęciowa, robocza i felietonowa, określenie raczej delikatne opisujące sytuacje, które można zmienić), występuje w różnych formach, w zależności od dziedziny życia społecznego i rodzaju niezbędnego zaufania. Chcemy coś ukryć, czegoś nie dopowiedzieć, coś przedstawić w lepszym świetle, podsumowując: chcemy dokonać "drobnego" oszustwa, "drobnego" politycznego przekrętu. Z jednej strony, nie liczymy się z tym, że niedomówienie może kogoś drogo kosztować, a z drugiej - denerwują nas nawet drobne niedomówienia ze strony innych. Dotyczy to też ubezpieczeń i pośrednio edukacji, a więc o "chorobie niedomówień" warto wyrazić parę felietonowych zdań. Należy się również nad nią zastanowić, bo choroby można i należy leczyć, zwłaszcza gdy powodują powikłania. Zdrowie publiczne polegające na zaufaniu zdaje się być bezcenne, aby unikać świata absurdów.

- Tadeusz Szumlicz, redaktor naczelny portalu edukacyjnego "Jest ryzyko... jest ubezpieczenie"

 

Gdyby niedomówienia odnosiły się do tego, co dotyczy dyskursów ekonomicznych:...

Całość liczy znaków: 6103


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.