Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2018-11-07 >>>

 

Dyskusje o APK

 

Nawigacja

2018-11-08  

|<<

   

 >>|

2018-11-07  

<<<

>>>

 >>|

2018-11-06  

|<<

     

 

Data publikacji: 2018-11-07

Dz.U. nr: 4612

 

Za nami pierwsze tygodnie obowiązywania ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Niepewność interpretacyjna pojawiająca się jeszcze przed wejściem w życie ustawy nabrała wymiaru praktycznych, bieżących problemów w zakresie stosowania się do tej regulacji. Jedną z kwestii budzących wiele wątpliwości jest analiza potrzeb klienta. Na łamach Dziennika Ubezpieczeniowego rozpoczęła się dyskusja, którą zapoczątkowały: artykuł Idy Krzemińskiej-Albrycht Nikt nie chce APK oraz odpowiedzi na ten artykuł prof. Marcin Orlicki i mec. Jakub Nawracała. Te wypowiedzi jednak tematu nie wyczerpały i do rozstrzygnięcia pozostaje wciąż niemało kwestii, bo przecież wciąż nie wiemy, czy...

Czy wymagania i potrzeby klienta to to samo?

Zgodnie z ustawą o dystrybucji dystrybutor "określa, na podstawie uzyskanych od klienta informacji, jego wymagania i potrzeby", a umowa powinna "być zgodna z wymaganiami i potrzebami klienta." Co jest wymaganiem klienta? A co jest jego potrzebą? Czy możemy się zatrzymać tylko na wymaganiach? Czy musimy wnikać w potrzeby? Ustawodawca stosuje koniunkcję "wymagania i potrzeby", więc zapewne również w potrzeby musimy wnikać. Ale czy musimy brać pod uwagę tylko potrzeby wyrażone przez klienta, czy też powinniśmy się doszukiwać "potrzeb obiektywnych", z których niejeden klient w ogóle nie zdaje sobie sprawy?

 

Całość liczy znaków: 6376


ZAMÓW PRENUMERATĘ!!!

 

 

 

Logowanie dla subskrybentów "Dziennika Ubezpieczeniowego"

Prosimy o podanie adresu e-mail, na który przesyłany jest Dziennik Ubezpieczeniowy:

Na podany adres przesłany zostanie specjalny e-mail z "otwierającym" Archiwum Dziennika Ubezpieczeniowego linkiem.

 

Uwaga!

W przypadku spółek, które wykupiły otwartą subskrypcję Dziennika (rozsyłany wewnętrznie lub w intranecie), można wpisać po prostu swój adres email, np: Jan.Kowalski@TwojaFirma.pl.

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.