Groupama będzie na polskim rynku prowadzić działalność pod marką Proama. "Jest to połączenie dwóch słów "pro", czyli profesjonalizm zatrudnionych przez nas specjalistów oraz "AMA" - historyczna nazwa grupy Groupama." - wyjaśnia Łukasz Jadachowski, dyrektor marketingu Proama. Dodaje, że filozofia grupy zakłada działalność na poszczególnych rynkach pod lokalnymi markami.
Wiele kanałów, wiele produktów
Proama, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, chce rozpocząć działalność od sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych oraz produktów powiązanych (zobacz: Groupama jak bank). Tylko ubezpieczenia komunikacyjne pozwalają zapewnić w Polsce odpowiednią skalę działalności. Firma zamierza jednak stopniowo poszerzać ofertę. Na razie nie wiadomo, jakie produkty w następnej kolejności wprowadzi do sprzedaży.
Tylko komunikacja w Polsce buduje skalę działalności. |
|
|
Ubezpieczyciel nie ograniczy się też tylko do jednego kanału dystrybucji. Produkty zamierza sprzedawać zarówno w modelu direct, jak i za pośrednictwem multiagentów czy w przyszłości także banków.
Kilka tysięcy agentów
Obecnie Proama jest na etapie testowania systemów. Wciąż nie podaje informacji, kiedy rozpocznie się operacyjna działalność ubezpieczyciela. Nie należy jednak spodziewać się, że nastąpi to bardzo szybko. 24 grudnia ruszyć ma bowiem dopiero kampania telewizyjna, mająca na celu rekrutację multiagentów do współpracy z Proama. Proces rekrutacyjny składać się ma z 4 etapów, a potem kandydat będzie musiał odbyć 200 godzin szkoleń. "Potrzebujemy kilku tysięcy agentów." - wskazuje Robert Sokołowski, dyrektor generalny Proama. Poza tym kampania telewizyjna ma stanowić także element wspierający budowę wizerunku.
Proama będzie szukać agentów za pośrednictwem spotów telewizyjnych. |
|
|
Obecnie Proama zatrudnia już 117 osób. Docelowo ma ich być kilkaset. Siedziba główna firmy znajduje się w Warszawie. Natomiast całe centrum operacji zostało umiejscowione w Lublinie.
Kryterium skali
"Wierzymy, że nie spóźniliśmy się na polski rynek." - mówi Robert Sokołowski. Jego zdaniem sukces przedsięwzięcia zależy m.in. od odpowiedniej strategii oraz zespołu ludzi.
Groupama zdecydowała się wejść na polski rynek ze względu m.in. na stabilną gospodarkę. Ponadto polski rynek może zapewnić odpowiednią skalę działalności. W tej chwili zarejestrowanych jest 22 mln pojazdów. "Wiele rynków nie spełnia tego kryterium." - wskazuje Robert Sokołowski. Jego zdaniem istotne jest też to, że polskie instytucje takie jak np. KNF zachowują się w sposób rynkowy i demokratyczny. Ponadto, jego zdaniem, należy spodziewać się dalszego wzrostu liczby pojazdów oraz średniej składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych.
Anna Sitarek
Również:
Parkiet, nr 295 (2011-12-22), str. 12, PC, W Polsce Proama
Puls Biznesu, nr 244 (2011-12-22), str. 13, MGA, Groupama w Polsce będzie się nazywała Proama
Rzeczpospolita, nr 297 (2011-12-22), str. B12, Piotr Ceregra, Francuska Groupama wchodzi do Polski
Zobacz firmy: Groupama, KNF, Proama
Artykuł: <<< 2011-12-22 >>>