Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2009-12-29 >>>

 

Rynek

 

Nawigacja

2009-12-30  

|<<

   

 >>|

2009-12-29  

<<<

>>>

 >>|

2009-12-28  

|<<

     

 

Data publikacji: 2009-12-29

Dz.U. nr: 2399

mBank, Axa i Link4 reklamują PZU

(Aviva, Axa, Link4, PZU, mBank, rankomat.pl, ubezpieczenie.com.pl)

Współpraca Rzeczpospolitej przy promocji PZU osiąga kolejne szczyty. PZU już bezpośrednio wykorzystuje przygotowane przez gazetę porównanie wraz ze znakami graficznymi innych firm. - Marcin Z. Broda

 

PZU kontynuuje i rozwija kampanię "Gazeciarze" opartą na publikowanym przez Rzeczpospolitą porównaniu cen ubezpieczeń komunikacyjnych. Wczoraj w internecie, w telewizjach i radio pojawił się spot reklamowy (zobacz spot na YouTube: PZU OC/AC). Obecnie firma otworzyła bramkę internetową - kontakt dla potencjalnych klientów: tanieOCAC.PZU.pl. Główne elementy graficzne związane są znów z

Dla promocji PZU wykorzystano dodatek Rzeczpospolitej wraz z logami mBanku, Axy i Link4.

Rzeczpospolitą i opublikowanym przez gazetę porównaniem cen ubezpieczeń komunikacyjnych.

Ubezpieczyciele promują PZU

Strona PZU Tanie OC/AC zawiera też PDF-y całego porównania przygotowanego przez Elizę Więcław i opublikowanego przez Rzeczpospolitą 26 listopada 2009. Dla reklamy PZU zostały wykorzystane wszystkie pojawiające się tam loga: mBanku, Axy i Link4 oraz wypowiadające się osoby: Wojciech Rabiej z rankomat.pl, Elżbieta Wójcik z Avivy, czy Małgorzata Lis z ubezpieczenie.com.pl. Wyraźnie cytowane są też wyjątki z artykułu Elizy Więcław z 26 listopada 2009:

Swoimi wypowiedziami promocję PZU wspierają m.in. Wojciech Rabiej z rankomat.pl i Elżbieta Wójcik z Avivy.

"PZU ma najbardziej atrakcyjne cenowo zarówno OC, jak i autocasco dla nowych pojazdów.", "Jak wynika z naszych wyliczeń, najtańsze ubezpieczenie dla nowych samochodów oferuje PZU.", "W porównaniu z 2008 rokiem potaniały na przykład ubezpieczenia nowych samochodów w PZU."

Kampania się rozwija

Bramka internetowa jest częścią kampanii PZU. Wczoraj pisaliśmy o spocie telewizyjnym (zobacz: PZU znów wykorzystuje Rzeczpospolitą), wcześniej pojawiła się nieudana próba reklamowego dodatku PZU w Rzeczpospolitej (zobacz: PZU reklamuje najtańszą i najlepszą komunikację i PZU może naruszać w reklamie prawa innych firm).

Być może właśnie ze względu na nasze publikacje "wydanie" Rzeczpospolitej, którą na stronie PZU trzyma w ręku "gazeciarz" nigdy nie została wydane. Wystarczy porównać "gazeciarza" ze strony PZU Tanie OC/AC:

oraz reklamową wkładkę PZU w Rzeczpospolitej z 16 grudnia 2009 (dostępna dla części prenumeratorów):

Rzetelność badania

Jednocześnie nad całą promocją PZU ciąży rzetelność badania przeprowadzonego przez Elizę Więcław dla Rzeczpospolitej. Opublikowane na podstawie deklaracji central ubezpieczycieli stawki nie oddają

Badanie cen przeprowadzone przez Rzeczpospolitą nie oddaje faktycznej sytuacji rynkowej.

bowiem rzeczywistej sytuacji na rynku. Jak się wydaje dziennikarka w żaden sposób podanych jej stawek nie sprawdziła.

W szczególności w obszarze nowych pojazdów tylko PZU podało do porównania stawki dealerskie, dostępne w części salonów poszczególnych marek. Inni ubezpieczyciele podali natomiast stawki dostępne u agentów. W rezultacie PZU w porównaniu Rzeczpospolitej okazało się ubezpieczycielem najtańszym, choć sytuacja na rynku wygląda inaczej. W wielu salonach cena ubezpieczenia PZU jest taka sama jak u innych ubezpieczycieli; w niektórych tańsi są inni.

O wątpliwościach związanych z porównaniem Rzeczpospolitej pisaliśmy już 3 grudnia w tekście: PZU nie jest najtańsze.

Marcin Z. Broda

 

Zobacz firmy: Aviva, Axa, Link4, PZU, mBank, rankomat.pl, ubezpieczenie.com.pl

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2009-12-29 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.