Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2009-12-28 >>>

 

Z firm

 

Nawigacja

2009-12-29  

|<<

   

 >>|

2009-12-28  

<<<

>>>

 >>|

2009-12-23  

|<<

     

 

Data publikacji: 2009-12-28

Dz.U. nr: 2398

PZU znów wykorzystuje Rzeczpospolitą

(PZU)

Powołując się na fałszywe badanie Rzeczpospolitej, PZU reklamuje najtańsze OC i AC dla nowych pojazdów.

 

+ PZU podaje, że ma najtańsze OC i AC dla nowych pojazdów

+ Ubezpieczyciel powołuje się w reklamie na Rzeczpospolitą

+ Rzetelność porównania Rzeczpospolitej zostało już zakwestionowane

 

PZU - w spocie opublikowanym na YouTube - po raz kolejny wykorzystuje w swojej reklamie publikacje Rzeczpospolitej (zobacz: PZU OC/AC). "Gazeciarz" rozdający dziennik krzyczy, iż Rzeczpospolita donosi, że najtańsze OC i AC dla nowych aut oferuje

Kolejna wspólna akcja reklamowa PZU i Rzeczpospolitej.

PZU. Na reklamówce widać też wyraźnie winietę Rzeczpospolitej.

Po raz kolejny porównanie stawek przygotowane przez Elizę Więcław dla Rzeczpospolitej (zobacz: Porównanie cen komunikacyjnych jest wykorzystywane w reklamie przez PZU. Wcześniej Rzeczpospolita wraz z PZU zaliczyły już wpadkę z dodatkiem reklamowym firmy w gazecie, gdzie wykorzystano - najprawdopodobniej bez zezwolenia firm - loga innych ubezpieczycieli (zobacz: PZU może naruszać w reklamie prawa innych firm).

Samo porównanie zostało zresztą zakwestionowane przez Dziennik Ubezpieczeniowy (zobacz: PZU nie jest najtańsze). Pokazaliśmy, iż ceny podane w Rzeczpospolitej przez PZU były cenami dostępnymi u dealerów. Inne firmy podawały ceny dostępne w sieci, z reguły znacznie od dealerskich wyższe. Obecnie można zastanawiać się, czy akcja Rzeczpospolitej i PZU nie była od początku przygotowywana jako reklama firmy.

Kanał YouTube, gdzie spot opublikowano został założony 22 grudnia ewidentnie na potrzeby obecnej kampanii firmy. Sam spot pojawił się na sieci wczoraj późnym wieczorem. Najprawdopodobniej spot trafi również do telewizji. (MaB)


Ciekawy przypadek. Rzeczpospolita faktycznie podała, że PZU jest najtańsze w komunikacji dla nowych pojazdów. Problem w tym, że nie jest. To informacja fałszywa.

Gdyby któryś z konkurentów chciał reklamę skarżyć czekałaby nas interesująca rozgrywak...

No i kampania będzie wyzwaniem dla UOKiK-u. Warto może przytoczyć ich własną opinię: Rzetelna reklama.

Marcin Z. Broda

 

Zobacz firmy: PZU

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2009-12-28 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.